Vrijdag 30 mei. Ontspannen op Cape Cod - Reisverslag uit Provincetown, Verenigde Staten van marleentenjaninnyc2014 - WaarBenJij.nu Vrijdag 30 mei. Ontspannen op Cape Cod - Reisverslag uit Provincetown, Verenigde Staten van marleentenjaninnyc2014 - WaarBenJij.nu

Vrijdag 30 mei. Ontspannen op Cape Cod

Door: Marianne

31 Mei 2014 | Verenigde Staten, Provincetown

Na de lunch gisteren in Mystic (zie foto bij stukje van gisteren) weten we weer hoe tricky het is om een ontbijtje te bestellen vanaf de kaart. Maar gelukkig de porties waren niet te groot en ook nog lekker van smaak.
Vandaag rijden we naar het einde van de arm. Onderweg herkennen we veel van de plaatsnaamborden en wel omdat we ze kennen van de andere kant van de oceaan, Plymouth, Yarmouth, Falmouth. Provincetown is de stad waar de Pilgrims in 1620 voet aan land zetten. We bekijken er het 77 meter hoge Pilgrim monument. Provincetown blijkt een gezellig levendig badplaatsje te zijn. Drukker dan Hyannis, maar daar waren we gisteren waarschijnlijk net op het verkeerde moment.
Bij het Surf Club Restaurant, (geen surfer te zien) drinken we een kopje koffie en eten een klein hapje (ahum) en genieten van het uitzicht op de plaatselijke vissersvloot. En speciaal voor de piraat in de familie, hebben we het piratenmuseum bezocht.
In het stadje zijn veel kleurrijke winkeltjes waar o.a. t-shirts, petjes en zonnebrilletjes speciaal voor honden worden verkocht!
Typisch wat de doorsnee toerist wil kopen!!
Maar eerlijk is eerlijk de New England style huizen zijn te schattig voor woorden en precies wat we ervan verwachtten.
Na een heerlijke wandeling en wat dwalen door het stadje hebben we de auto weer gevonden en na een rustige rit van zo'n 65 mile zijn we weer terug bij Cape Codder Resort.
Kortom het was een goede keuze van Jan en Tenny om naar Provincetown te gaan.

We zijn wel weer zo'n beetje toe aan de toegift van de dag, happy hour. Helaas, de bar is nog dicht om half 5. Dan nog maar even werkvakantie vieren in de tuin van CCR.
Lekker genieten van een Blue Sky cocktail, live en in een glas met een rietje en ijsklontjes en daarna lang getafeld!
Dit gaat nooit vervelen.
Morgen verruilen we deze heerlijke plek voor de wereldstad Boston.
De verwachtingen zijn ook nu weer hoog gespannen. Wordt vervolgd.
Marianne (ook namens Tenny, Jan en Leen)

• 31 Mei 2014 - 06:48

Martin:

Hoi Fam.

Erg leuk om jullie zo te volgen. Een dagje Rustig aan doen klinkt ook prima na NY.
    Wat me intussen ook duidelijk is geworden dat de Amerikaanse kg lekker zijn, maar ook zwaarder zijn in vergelijk met de Hollandse.

Nog veel mooie dagen voor de boeg! Ik kijk dan ook weer uit naar het volgende verslag.
    Groetjes
    Martin en de rest

• 31 Mei 2014 - 09:21

Agnes De Wit:

Leuk allemaal. En wat een mooie foto's ook.
    Voorzichtig aan, en geniet lekker verder.

• 31 Mei 2014 - 19:56

Loes Walter:

Wat een super reis gelukkig hebben jullie nog 2 weken voor de boeg !
    Geniet er van het is zo leuk om jullie te volgen.
    Groetjes van Co en Loes.

• 01 Juni 2014 - 10:46

Gerda De Boer:

Jullie zien en beleven weer veel. Het is leuk om de verslagen weer te lezen.
    Nog heel veel plezier de komende weken.

Groetjes van Wop en Gerda.
    P.s. Tenny en Jan bedankt voor de verjaardagskaart.