Donderdag 29 mei: naar Cape Cod (Kabeljauw) - Reisverslag uit Hyannis, Verenigde Staten van marleentenjaninnyc2014 - WaarBenJij.nu Donderdag 29 mei: naar Cape Cod (Kabeljauw) - Reisverslag uit Hyannis, Verenigde Staten van marleentenjaninnyc2014 - WaarBenJij.nu

Donderdag 29 mei: naar Cape Cod (Kabeljauw)

Door: Tenny

30 Mei 2014 | Verenigde Staten, Hyannis

Lieve lezers,
Hartelijk dank voor jullie reacties op onze schrijfsels. We vinden het erg leuk iets te horen. Graag zo doorgaan dus (hopen we)!
Bij jullie is het nu Hemelvaartweekend. Hier merken we daar niet erg veel van. Kick en Skip, gaan jullie weer op het vlot varen en in het IJsselmeer zwemmen? Silke, heb je goed gezeild met de boot? En heb je goed op mama en papa gepast? Pepijn, je hebt toch geen draak gezien of een monster? Je hebt mama en papa toch wel gered??

We gaan NY verlaten. Met de taxi naar La Guardia Airport om onze huurauto op te halen bij Hertz. Om kwart over 10 zaten we alweer in ons vervoer voor de komende weken en Leen beet de spits af als chauffeur. Op weg naar onze volgende bestemming Cape Cod, een schiereiland met prachtige stranden en duinen en kleurrijke vissersplaatsjes (dat wordt beloofd). Veelbelovend dus. In 1620 kwamen de zgn. Pilgrimfathers met hun schip Mayflower aan op de stranden van Cape Cod. De Pilgrimfathers waren puriteinen, extreme protestanten. Wij zouden ze nu fundamentalisten noemen. Gedurende die eerste winter stierf bijna de helft van de Pelgrims aan scheurbuik, longontsteking en infectieziekten. Later kwamen er meer en de Engelsen ontdekten het voordeel van kolonies.

We rijden eerst de staat Connecticut binnen en niet lang daarna de staat Massachusetts. Bij het plaatstje Mystic leggen we aan voor een klein hapje! (zie foto). De wegen zijn prima en de omgeving is erg mooi, bossen en heuvels en we rijden langs de Atlantische Oceaan. Af en toe zien we de immense waterplas opdoemen.
Cape Cod schijnt een vakantiebestemming te zijn van gefortuneerde Amerikanen. De Kennedy's hadden hier een vakantiehuis en de Clintons komen (kwamen?) hier ook geregeld. Het schiereiland heeft de vorm van de arm van een bodybuilder, de bovenarm is 60 km. lang en steekt de zee in. De onderarm staat er haaks op en is ook 60 km. lang. Ons hotel staat in Hyannis. De dubbele Tom bracht ons weer feilloos op de goede plek (met dank aan Manfred). In de Main Street van Hyannis lopen we tegen het museum aan van de voormalige Amerikaanse 'Koninklijke Familie', de JFK"s. Wij prefereren het visrestaurant in het haventje, the best in town volgens de receptie van ons hotel. Dit etablissementje luistert naar de fraaie naam Spanky's Clam Shack en ze serveren er o.a. Homemade Lobster Bisque, een verrukkelijk kreeftensoepje (Hubert, je zou gejubeld hebben!). Morgen blijven we een dag in dit plaatsje, andere koek dan New York.

Groetjes van Tenny (ook namens Marianne, Leen en Jan)

• 30 Mei 2014 - 16:14

Eveline :

Zo te lezen vermaken jullie je prima. niet te veel eten hoor.zondag gaan wij naar oostenrijk en nemen de laptop mee. Dus daar lees ik af en toe wel je verslag. groetjes daar en no veel pezier.

Giovanni en Eveline

• 30 Mei 2014 - 19:13

Hilda:

lieve vakantievierders,

Na een zegenrijke kerkdienst hebben jullie New York bekeken. Gelet op alle verhalen over de tochten
    kwam dit op mij over als een werkvakantie... En nu dus verder Amerika in, mochten jullie Clinton tegenkomen, willen jullie dan voor mij een handtekening vragen. Obama is ook prima.

Hier is alles prima. Na de vele tegenbuien schijnt de zon en hebben wij genoten van al het moois dat de Beemster met Open Dag geboden heeft.
    We hebben een fijne week in Drenthe gehad. De hartelijke groeten van onze aangetrouwde nicht Gerda Karbaat. We kwamen haar tegen bij AH in Borger. Toeval...??

Prachtige dagen gewenst en tot horens.

groet,
    Hilda