Because we're happy - Reisverslag uit Stowe, Verenigde Staten van marleentenjaninnyc2014 - WaarBenJij.nu Because we're happy - Reisverslag uit Stowe, Verenigde Staten van marleentenjaninnyc2014 - WaarBenJij.nu

Because we're happy

Door: Marianne

04 Juni 2014 | Verenigde Staten, Stowe

Na een bijzonder stille nacht werd ik vanmorgen wakker van overvliegende adelaars, of waren het nu toch ganzen, zo rond een uurtje of half 5.
De dag begint stralend. Na een bijzonder ontbijtje, het blijft moeilijk om ietsje bestellen waar geen gebakken aardappelen bij zitten, zijn we eerst maar weer eens aan het 'dagboeken' gegaan om jullie, lieve dagboeklezers, te overstelpen met onze verhaaltjes.
Hierna willen we eerst de outlet malls in North Conway bezoeken, als we ze kunnen vinden tenminste want dat viel nog niet mee.
Alles wat je daar koopt schijnt vanwege het gunstige belastingklimaat in North Hampshire flink veel goedkoper te zijn dan elders.
Eerst maar eens Shaws, een supermarkt, van binnen bekeken om wat te knabbelen te kopen voor als we ons onderweg wat appelig zouden voelen.
Uiteindelijk hebben we Settlers' Green gevonden, een mooie outlet mall, en we hebben veel geld bespaard! Jeans, polo's, blouses ,,, Nu pas zie ik het verband. Dit is wat de dominee in Harlem bedoelde met 'healing' want we zijn nu alle vier 'happy' en 'blessed' met onze leuke aankopen.
En noem het toeval of niet, zo rond 'happy' hour landden we weer bij Eagle Mountain House. Maar niet nadat we onze volgende missie hadden volbracht. Het rijden van een deel van de Kancamagus Highway, de mooiste weg in de White Mountains. De weg volgt de loop van de Swift river en is 55 km lang en is vernoemd naar de indianenstam die dit gebied ooit bewoonde. We hebben de route niet helemaal gereden maar ergens halverwege zijn we dwars overstoken, over een Notch (pas) heen gereden en zo weer teruggereden naar Jackson. Het gebied is indrukwekkend mooi en schijnt in de winter een erg geliefd skigebied te zijn. Zo hier en daar hebben we ook wel skiliften gezien.
Hoe romantisch wil je het hebben. Zitten we met een drankje en een breiwerkje (Silke moet toch warme benen hebben komende winter) op de veranda in een schommelstoel.
Vanaf de veranda hebben we een goed uitzicht op de mooie golfbaan en zien we bedreven golfers en vooral veel niet zo bedreven golfers, niet iedereen in de USA golft zo goed als Tiger, een balletje slaan.
Dan is het weer tijd geworden voor een hapje eten en als Jan een Steak bestelt, zegt Tenny verontwaardigd nou zeg kun je niet iets bestellen wat ik ook lust! Maar een wijze kleinzoon zei eens " weet je als ik jou was zou ik mij een hapje van wat er op jou bord ligt geven." waarop de jongste van het hele stel zou zeggen "Je krijgt wat je krijgt".
Blijf ik nog zitten met de prangende vraag als dit de White Mountains zijn, hoe zullen de Green Mountains er dan uitzien?
Een hele nacht om hierover m'n hoofd te breken, morgen rond deze tijd zullen we het weten.
Welterusten lieve lezers.
Marianne (ook namens Tenny, Jan en Leen)

• 04 Juni 2014 - 08:45

Brenda:

Adelaars, het waren vast adelaars. Dat is veel leuker. En nee, nee, jullie hebben niet veel geld BESPAARD maar veel geld UITGEGEVEN. Jullie zijn helemaal verblind door het alomtegenwoordige kapitalisme. Kom maar snel terug voordat de knip leeg is!

Silke dreigt inderdaad koude enkels te krijgen; vandaag is het niet zo zonnig. Vanavond gaat ze voor het eerst de Avondvierdaagse lopen, als het niet zeikt van de regen tenminste. Maandag en dinsdag hebben we voor het gemak maar overgeslagen. Ze is nog maar 4 jaar, weet je. En ze heeft vandaag zwiepstaartjes in haar haar maar dat is slechts wat random info. En ze heeft zichzelf helemaal aangekleed en dus heeft ze een sticker gekregen en gisteren heeft ze voor het eerst haar poepbillen afgeveegd en daar kreeg ze ook een sticker voor en daarom krijgt ze straks als het stickervel helemaal vol is een kadootje en dat zal wel een pop worden want ze DOL op poppen!

Nou, geniet enzo!

Liefs, familie Poppenk/Spaargaren/Van Iperen

• 04 Juni 2014 - 09:07

M&M&K&S!:

Hey vakantiegangers!

Wat een super trip. We willen Tenny en Jan alvast feliciteren met hun trouwdag morgen.

Hip hip hooray for the love birds!

Kick en Skip gaan voor '4 daagse medaille' nummer 6 en 5 dit jaar. Troopers zijn het. Kick doet dit jaar zelfs elke dag de 10km. We boffen met het weer, misschien vanavond een buitje maar dat mag de pret niet drukken.

Dikke zoen aan allen,

Mascha, Manfred, Kick en Skip!