On the border 5 juni 2014 - Reisverslag uit Montréal, Canada van marleentenjaninnyc2014 - WaarBenJij.nu On the border 5 juni 2014 - Reisverslag uit Montréal, Canada van marleentenjaninnyc2014 - WaarBenJij.nu

On the border 5 juni 2014

Door: Leen

06 Juni 2014 | Canada, Montréal

We kwamen gisteren met mooi weer aan in the Golden Eagle Mountain en vanmorgen vertrokken we hier ook weer mee; we namen het gewoon mee naar onze nieuwe bestemming Montreal.

Alvorens Stowe vaarwel te zeggen, brachten we eerst nog een bezoek aan het Von Trapp Resort. Een heel groot complex dat is op gezet door de familie Von Trapp, die bekend is geworden en verfilmd in de " Sound of Music" . Een film die bijna iedereen van onze leeftijd heeft gezien; sommige wel meerdere keren.

Terug op onze route naar Montreal passeerden we ook nog de Innsbruck Inn, waarbij Jan en ik nog even met de gedachte speelden om een broodje worst met Sauerkraut te nemen, maar het was nog iets te vroeg in de morgen.

Al rijdend door de Green Mountains kwamen we er achter dat we jullie vergeten waren te vertellen, dat we eergisteren op onze reis naar Stowe, nog koffie hadden gedronken in Littleton. Dit plaatsje is de woonplaats van de bronzen medaille winnaar in Sotsji op de Super G, namelijk Bode Miller. Zo, jullie zijn weer bij.

De gehele morgen reden we door de Green Mountains en genoten we werkelijk van een prachtige omgeving, die in een woord schitterend is. Wat een idyllische plekjes zijn we hier tegengekomen; om verliefd op te worden!

Na onze magen gevuld te hebben bij de Subway, bereikten we rond het middaguur de grens met Canada. Het landschap werd vlakker en de bosbouw maakte plaats voor de akkerbouw.

Frans blijkt de voertaal te zijn in de provincie Quebec. Ineens rijden we weer km/h in plaats van mph; even wennen maar we gaan nog steeds even hard.

De eerste aanblik van Montreal doet een beetje denken aan Boston; ons referentiekader. Misschien heeft Montreal iets meer skyline. Het Best Western Hotel bevindt zich in het centrum van de stad. De TomTom helpt ons dit vlekkeloos te vinden. Voor $ 40 per dag kunnen we onze auto parkeren en checken we in, in het hotel.

De stad staat momenteel volledig in het teken van de naderende Grand Prix op zondag a.s. Er komen veel bezoekers op af en dat is te merken in de straten, hotels, restaurants, etc. en natuurlijk aan de prijzen; overal een beetje meer. Een aantal straten zijn zelfs afgesloten voor het verkeer om mooie sportwagens te presenteren, zoals Porsche, Lamborghini, Ferrari, etc. Voor Mathijs kon ik even niet kiezen of ik de auto of de mooie dame voor hem zou nemen. Ik heb ze maar even op de foto gezet, zodat ie hier de tijd voor kan nemen. Your choice Mathijs; zie bijgevoegd.

De aanblik van Montreal doet een beetje aan Boston denken, maar de stad zelf is losser, minder stijf dan Boston meer Europees. De eerste indruk die we kregen is veelbelovend. Na een tijdje gelopen te hebben, werd het tijd voor ons happy hour. We hadden vandaag ook nog wat te vieren, namelijk de trouwdag van Jan en Tenny. Dat hebben we dan ook gedaan in de Baton Rouge. Een mooie leuke tent met live music. Genietend van een drankje probeer ik dan een voorstelling te maken dat we in Montreal zitten aan de andere kant van die grote plas. Een beetje onwerkelijk allemaal, althans voor mij.

Na daar ook gegeten te hebben, lopen we nog een stukje door de stad, die we morgen beter gaan verkennen. Opvallend is het aantal zwervers die op straat leven; zijn er best veel. Wat ook opvalt, is het ontbreken van de nummerplaten aan de voorzijde van de auto's. De rest horen jullie morgen.

Dit was het weer lieve dagboeklezers. Tot de volgende keer. Groetjes Leen ( Jan, Tenny en Marianne).

• 07 Juni 2014 - 12:25

Co En Loes Walter:

Dag lieve vakantiegangers eerst Jan en Tenny van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag leuk om
    dit in Canada te vieren zullen jullie niet snel vergeten.
    Wij genieten van jullie reisverslagen top! ga zo door nog veel plezier. Groetjes van Co en Loes.

• 07 Juni 2014 - 15:58

Ton Bogaard:

Ik moet even wennen waar jullie nu weer in terecht zijn gekomen...10m onder de grond. Een soort canadese mollen dus....Je tiene ma silence: estupefait (sil vous plait). Toch lijkt me het niet lekker zitten een terrasje 10m onder de grond...waarom doen ze niet gewoon?
    De kerk ge ik nog bekijken.
    Wat ik tot nu heb gelezen klinkt het helemáál niet onaangenaam daar.
    groeten