Maandag 26 mei Memorial day (nooit meer dezelfde) - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van marleentenjaninnyc2014 - WaarBenJij.nu Maandag 26 mei Memorial day (nooit meer dezelfde) - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van marleentenjaninnyc2014 - WaarBenJij.nu

Maandag 26 mei Memorial day (nooit meer dezelfde)

Door: Marianne

27 Mei 2014 | Verenigde Staten, New York

Straks weer de Metro (train) in om de tickets voor de hop-on hop-off bus op te halen. Ben benieuwd hoeveel 'loops' we gaan doen vandaag! Volgens de weerman wordt het een warme dag. Dus ...... smeren maar en bakken dan boven op de bus.
Het kantoor(tje) van de Gray-line hebben we vlot gevonden en vervolgens op de Downtown loop richting Battery park. We beginnen het al een beetje te snappen. Straten met nummers. Fith Avenue snijdt Manhattan in de lengte in twee helften. En de straten liggen of ten Westen of ten Oosten van 5th, aangegeven met een W en met een E op de borden.
En dan eindelijk in Battery Park na een erg interessante rit downtown via Times Square, winkelparadijs Macy's - hou me vast -, langs Empire State en Flatiron, via ons 'eigen wijkje' naar het uitzicht op Lady Liberty.
Nou dat viel niet mee. Het park is 'under construction' na hurricane Sandy 2 jaar geleden. Dan springen we maar op de ferry naar de statue. Jammer alleen dat die dan weer niet vertrekt vanaf Battery Park.
En dan, het 9/11 Memorial. Heel erg indrukwekkend om te zien. Een groot gat in de grond waar water in stort als een fontein die naar beneden stort. Daar stonden ooit de Twin towers. Daar dan weer omheen een rand van een meter hoog met daarop heel veel namen van slachtoffers.
Na de warmte downtown was het boottochtje in de namiddag lekker ontspannend. Mooi om de skyline te zien vanaf het water. Brooklyn bridge, Manhattan bridge en Williamsburg bridge hebben we van onderen gezien en De Vrouw Liberty Enlightening the World in al haar glorie uittorenend boven de haven van New York. Het beeld is 93 meter hoog en was een geschenk van het Franse aan het Amerikaanse volk in 1876 bij de viering van 100 jaar onafhankelijkheid.
Happy hour bij de Celtic Pub nabij Times Square. Je komt ogen en oren tekort. Alles komt voorbij, zelfs onze nationale trots Doutzen in Victoria's Secret pakje.
Tot onze verbazing rijdt onze bus maar tot 18.00 uur, dus dan maar weer treinen terug naar Christopher street.
Nou het was weer een boeiende dag. More to come.
Marianne (ook namens Tenny, Jan en Leen)

• 27 Mei 2014 - 18:34

Wout Methorst:

Goedenavond vacantie gangers het ziet er allemaal zeer goed is het weer ook toppie ,hoe lang blijven jullie nog in new york en waar gaan jullie dan heen .
    Wij wensen een helen fijne vacantie en geniet ervan .
    Gr Karin en Wout

• 27 Mei 2014 - 23:33

Renee & Arjen:

Hello American-Dutch folks!

Zo te horen hebben jullie het naar jullie zin. Geniet ervan!

Groeten,

Renee&Arjen

• 28 Mei 2014 - 08:31

Brenda:

Mijn tip: koop iets heel leuks bij Macy's. Als mensen je thuis complimenteren met je leuke jurkje zeg je nonchalant 'Oh, gekocht in Macy's, New York.'.

Groetjes en heel veel plezier nog!

Brenda

P.S. Hebben jullie al vuurvliegjes gezien? Ga ze achterna en ontdek een nieuwe wereld!

• 28 Mei 2014 - 16:04

Loes Vwalter:

Lieve reizigers wat leuk om jullie verhalen weer te lezen het is genieten voor jullie en dit is
    nog maar het begin .
    Groetjes van Co en Loes

• 29 Mei 2014 - 13:01

Joost:

Hallo Leen en Marjan,

Genieten met volle teugen is het motto toch. zo te zien aan de verhalen komt het helemaal goed.
    Laad de batterij maar lekker op.

Veel plezier nog....

Groet Jo en Ida